27 Kasım 2010 Cumartesi

Okurun çığlığı: Kanı hemen durduralım

Okurun çığlığı: Kanı hemen durduralım


Radikal'in 'Savaşma Konuş' kampanyasına katılan okurların ortak çağrısı: Akan kanı hemen durduralım.

HANGİ DİLDE?
Evet konuşalım. Konuştuğumuz her şey için ‘zamanı mıydı, henüz erkendir’ uyarılarıyla karşılaşıyoruz. Yani

soruna katkı sunma yerine, bilen-bilmeyen, referandumda olduğu gibi bilgilendirme yerine sürekli yönlendirme yaparak manipüle etmeye çalıştı. insanlar, kimin sahici, kimin sahte demokrat olduğunu biliyor. Benim naçizane önerim sizler gibi aydınların anadilde ifadeye destek olmanız. Emin Arslangiray

NEDEN ŞİMDİ OLMASIN
Türkiye’de bir konu konuşulmaya başlandı mı maalesef 10 yıl boyunca tartışılmadan çözüm getirilmiyor. Diyorum ki bu defa değil 10 yıl, 10 gün bile beklemeye takati kalmamış iki halkız. Lütfen akan kanı hemen durduralım! Ama hemen şimdi... Bedri Hocaoğlu

NEFRET EDİLECEK TEK ŞEY: SAVAŞ!
İlkokulda tarihteki savaşları okurken “artık insanlar ilerledi gelişti, savaş olmaz” diye düşünürdüm. O sırada İran-Irak savaşı başladı, şaşırdım! Ben büyüyüp dünyayı tanıdıkça savaşların ardı arkası kesilmedi. Şimdiyse yanı başımda bireysel savaşları görmeye başladım. Savaşarak iktidar, toprak vs. kazanılır belki ama çok şey kaybedilir. En önemli kayıpsa insandır. Sema Demiröz

ARŞİVLER AÇILMALI
Osmanlı’dan Türkiye’ye bütün arşivlerin açıklanmasını istiyorum. Neden mi? Bu millet gerçekleri öğrenmelidir. Her gün ortaya çıkmakta olan yeni belgelerle sarsılmamalı, eğer atalarımızın yanlışları olduysa bile bunlarla yüzleşmeli ve kendi vicdanlarında karar vermelidir. Kuzey Alemdar

NEDEN SAVAŞ
Bu bir isyandır, vicdanın isyanı. Bir Kürt lafı duyunca, “Biz kardeşiz” diyenler, size sesleniyorum. Gerçekten samimi iseniz neden bunca yıl bize sırt çevirdiniz? Biz ölümle sınandık, açlıkla sınandık ve inadına barış diye isyan ettik. Şimdi hep birlikte ‘Biji aşiti’ diye haykırmak lazım. Ayhan Begce

UMUT
Bu ülkede her şeye rağmen böyle bir kampanya beni umutlandırdı. Artık savaş dilinden vazgeçip yeni bir dil ile barışın, kardeşliğin diliyle konuşmamız lazım. Umut Dağ

SAVAŞMA KONUŞ
Başlık itibarıyla tabii ki çok güzel bir kampanya ancak; yüzde 10 barajının olduğu, 301. maddenin ve diğer antidemokratik maddelerin olduğu bir düzende kim kimle ne kadar konuşacak? Üniversitede demokratik haklarını kullandıkları için, Başbakan tarafından mahkemeye verilip ceza alan öğrenciler var iken, halktan, gençlikten öte Sayın Başbakan için bir kampanya başlatmak gerekmez mi? Ünver Uyar

KÜRT SORUNU
Varolan sorunu, yani Kürt sorununu yaratan zihniyet kendisiyle yüzleşmelidir. Biz Türkiye halkları çözümden korkmamalıyız. Barış çağrısı bizzat TBMM Başkanı tarafından yapılmalı. Her kesimden, her kanaatten önderler gerekirse Kandil’den ya da Avrupa’daki Kürt dernekleri temsilcileri çağrılmalı, Meclis’te cözüm konuşulmalıdır. Zülkif Deniz

İNSANCA YAŞAMAK İÇİN
Bu kampanyayı başlattığınız için çok teşekür ederim. Ben Almanya’da yaşıyorum, buraya gelmemin sebebi siyasi. Tek çare barıştır. Mehmet Nas

SAVAŞACAĞINIZA KONUŞUN
Her ailede kavga olur, iki kardeş mutlaka kavga etmiştir ama sonunda barışmışlardır, hiçbiri gurur yapmamıştır. Bu mesele bundan farksız. Kavgalar oldu, ölenler öldü, zararın neresinden dönülürse kârdır. Artık bırakın bunları, konuşun ve sorunları çözün. Engin Temiz

1 yorum :

  1. Kenan Kaplan'S dedi ki...

    Her ne kadar samimiyetsizde gelse bana bu kampanya yine de güzel bişey için yapıldığını düşünüyorum o yuzden bende kendi imzamı ve görüşümü yazdım. Cemaat tabanlı yeni Radikal Yayın Yönetmeni Eyüp Can AKP vari projeler üretmeye kendini ve temsil ettiği kanadı daha da mesrulaştırmak istiyor. Umarım bu 500 bin Radikal fikrinin altında başka oyunlar yoktur. Gerçi okuyu yorumları yapılan etkinlikler vs. baktım güzel geri bildirimler alınmış ama ben yine de 'dereyi görmeden paçayı sıvamayalım' diyorum...
    K.KAPLAN